Begeleiding

  • In mijn praktijk begeleid ik vooral twee groepen jongeren op de middelbare school. In sommige gevallen heeft de jongere vooral behoefte aan vakinhoudelijke begeleiding. Ik bied daarom onderwijs aan in de vakken Wiskunde, Klassieke Talen en Frans. Tijdens de lessen werken we op een ambachtelijke manier aan de lesstof: veel oefenen en aandacht voor kennis én vaardigheden zijn een vast onderdeel van mijn lessen.
  • Het komt ook voor dat de jongere behoefte heeft aan langdurige begeleiding vanwege complexe problematiek en/of het risico op schooluitval. Vaak is er sprake van een bijzondere conditie als hoogbegaafdheid, autisme of dyslexie. Tijdens deze pedagogische begeleiding werken we aan ontwikkeling op de gebieden organisatie, meedoen, zelfvertrouwen en autonomie. In de context van verschillende vakken werken we aan de ontwikkeling van studievaardigheden en de voorbereiding op toetsen en werkstukken. Ik vind het vooral belangrijk dat de jongere zichzelf beter leert kennen en op een goede manier leert omgaan met het eigen unieke leerprofiel.